Ja! We gaan op reis

Ja! We gaan echt op reis!

Op een regenachtige avond in de zomer van 2009 zaten Reinoud en ik in de voortent ergens in Frankrijk. Lenja lag te slapen. Daar besloten we dat we als gezin een grote reis zouden maken en dat voelde toen als een gewichtige keus.Het is altijd al een droom geweest om wat langer te kunnen reizen en nu Lenja nog niet leerplichtig is is het wat makkelijker. We zijn net veertigers en het leek ons een goed idee om een time out te nemen en de balans eens op te maken. We genieten van ons leven op de woonboot en het zeilen op de Kaag. We zijn trots op hoe we als samengesteld gezin liefdevol en in harmonie met het andere gezinfunctioneren. We zijn succesvol in het werk. Zelfs tijdens de crisis.We zijn allemaalgezond en blij met elkaar. Maar er zijn momenten dat het leven lijkt op alle ballen in de lucht houden. Hoe heerlijk moet het zijn om een paar maanden lang slechts bezig te zijn met elkaar en waar je slaapt en wat je eet en drinkt. En om je heen kijken in een andere cultuur. Geen werk, geen verjaardagen en geen kerstboom in huis halen. Hoe is het om een paar maanden met maar een paar spullen te leven. Zoveel kan er niet in een rugzak of in een campertje. Wat doet het fysiek met je als je niet je kind op tijd naar school hoeft te brengen, of geen file hebt op weg naar een opdracht? (En als je niet naar de sportschool hoeft, aai)En hoe kijken we dan naar ons leven, waar we middenin zitten? Wat doen de andere culturen met ons en de natuur? Maar ja, vijf maanden weg heeft ook grote consequenties. Want hoe moest dat dan met Zora (toen 13 jaar) en Linthe (toen 10 jaar). Konden we ze wel zo lang missen? Hoe zouden ze het vinden om ons zo lang niet te zien? Hoe zou het voor hun moederKarin zijn? En onze ouders. En niet te vergeten ons werk. Ik zat net in een groeiend eigen bedrijf. Hoe zouden mijn twee partners erop reageren? We besloten dat we de tijd zouden nemen om goed voor te bereiden en besloten in januari 2011 te vertrekken. In de tussenliggende periode gebeurde er veel. Ontslag en het overlijden van dierbaren en Reinoud die voor zichzelf begon. De gebeurtenissen zorgden ervoor dat we opnieuw moesten kiezen voor deze reis.De kinderen, Karin en het werk reageerden positief. We besloten de reis te vervroegen en korter te maken. En Ja! nu gaan we dan echt op reis. Van november 2010 tot en met maart 2011. Van Thailand, naar Australie, naar Nieuw Zeeland. Zora(14) , Linthe (dan 12)en hun moeder Karin komen in de Kerstvakantie ons opzoeken. En Lenja, vier jaar oud, gaat de hele reis mee. Voor wie wil kun je ons via deze weg volgen en lezen over al onze avonturen. We zitten nu vol in de voorbereiding en daar zal ik ook over schrijven.

Willen jullie op de hoogte blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens onze reis dan kun je vanaf nu hierregelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en zijn geweest.Meer informatie over onsen de reis die ikwe gaanmaken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan vooronze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Wezien jullie graag terug op onzereislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Hartelijke Groet!

Ook namens Reinoud en Lenja,

Marihuela

Marieke (L)

Ja-natuurlijk-jullie-gaan-op-reis!!!
En wij gaan meegenieten! Dat begon al afgelopen weekend. Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen.
Veel groeten uit Varssel

Opa Kip

Zorg vooral dat jullie ongeschonden geestelijk en lichamelijk weer thuis komen. Leerzame reis.

Henk

FANTASTISCH. We spreken elkaar nog? Je moet i.e.g. naar het Zuidereiland van Nieuw Zeeland. We hebben og een prachtig fotoboek ter inzage.

(Oma) Conny

Ik wens jullie een prachtige reis toe en een behouden thuiskomst!

Corlisa

Ik kan niet wachten op alle verhalen! We zullen jullie wel erg missen natuurlijk

anne

STOER!

Jenny personal trainer

Geweldig!
Je hardloopschoenen niet vergeten mee te nemen ;)

Esther

GEWELDIG - wat een mooi reisschema hebben jullie gepland! Nog 67 dagen en dan gaan jullie onuitwisbare herinneringen planten!
Heerlijk dat we via jullie blog mee mogen genieten. Maar als jullie nou 's geen zin hebben om te schrijven mag dat ook, hé. Geniet!

aagje ammeraal

Heerlijk zeg, samen zo,n reis maken. Heel veel plezier hoor! Veel liefs Archi, Nol en Aagje

Johan Kruizinga

Super dat jullie dit gaan doen ! en ik hoop dat je er iets in vind wat je verder helpt , want jij doet nooit zomaar iets .
Ik ga jullie volgen .
Geniet en kom behouden terug

lenekekonig@kpnmail.nl

net terug van de bootreis, gaaf je bericht te lezen, wil zo weer mee. Liefs Leneke

Zita

WAUWIE!!! Wat een superplannen, geniet, geniet, en ik ga jullie volgen!

Antoinette

Heerlijk zo'n reis lijkt me.................. ik geniet van een afstand wel mee........... maar eerst ga ik genieten van morgen MARANZA, genieten van jou op toneel samen met mijn dochter Mikki!
wat een hoop genieten achter elkaar!
geniet!

Udo

Hoi Lenja, Reinoud en Marihuela,
Samen met Guusje gaan we jullie spannende avonturen volgen. Succes met de laatste loodjes en dan heerlijk rondreizen.
Heel veel plezier en we gaan jullie missen, tot in de maart !!

Groeten Sas, Udo, Guusje en Floortje

PS. Reinoud: Koh betekent eiland...

Hannah Borst

Hey Marihuela,
Gefeliciteerd pannekoek met je verjaardag!Had je net gemaild naar marihuela@maranza.nl, maar realiseer me dat jij dat daar niet checkt. hopelijk lees je het hier wel: heb een fijne heerlijke dag in het verre met je gezin. Geniet. Liefs Hannah "Vie.." B.

Abbie F

Grijze lucht en kkkkoud dat het hier is. Ik krijg het lekker tropisch warm van de beelden die jullie oproepen. En hee, Westerse reuzin, nog gefeliciteerd met je 41 e verjaardag ! Ook van Welmoed en kinkjes Misha en Juna (die dat nu nog niet snappen ben ik bang) Bij ons is Sint per boot aangekomen in Harderwijk op zaterdag, zondag in Amsterdam en a.s. zaterdag via de Ringvaart in Zwanenburg. Heeft Lenja nog afkickverschijnselen ? Zo te lezen helemaal niet.

Liefs Ab en Welmoed